No ordinary floors

Corporate identity     Positionering     B-2-C communicatie     Content strategie & redactie     Productbrochure     Print     Content strategie & redactie

 

Balterio, het laminaatmerk dat exclusief verdeeld wordt via professionele dealers, mag best zijn eigenzinnige kantje tonen. Tot die conclusie kwam Liquid Society na een herpositionering van het merk, nu Balterio in een nieuwe realiteit is terechtgekomen onder de vleugels van Unilin, dat ook Quick-Step en Pergo in portefeuille heeft.

Als de vaste strategische en creatieve marketing- en communicatiepartner bouwden we Balterio mee uit tot wat het vandaag is: een kwaliteitsmerk dat wereldwijd naam maakt door te focussen op instore branding en b2b-loyaliteit. De strategie is eenvoudig: van de dealers ambassadeurs van het merk maken om via hen het hart van de consument te winnen.

No ordinary floor
Balterio-magazine
Balterio conceptbeeld
Brochure collectie 2017

Maar merken moeten ook kunnen evolueren, anticiperen en zich aanpassen – we leven nu eenmaal in een liquid society. Met de overname door Unilin moet Balterio zijn positie zoeken binnen de merkenarchitectuur van de Unilin-groep, waartoe dus ook voormalige concurrenten Quick-Step en Pergo behoren.

Na een doorlichting van de concurrenten, een diepteanalyse van de customer journey en een evaluatie van de huidige merkstrategie, kwamen we tot het besluit dat Balterio best wel ballen heeft en dat ook mag tonen aan de wereld. Zonder de huidige b2b-aanpak van het bedrijf te verloochenen weliswaar.

Balterio is er voor de meerwaardezoeker. Het bedrijf pioniert in digital printing en stelt zich zo fexibel op tegenover zijn klanten. Het zit sowieso in het DNA van Balterio om de dingen net iets anders te doen. Balterio heeft persoonlijkheid. En dat eigenzinnige kantje willen we nog meer gaan uitdragen in de communicatie rond het merk.

Balterio_06
Balterio

De eerste tool die de signatuur van de vernieuwde positioneringsstrategie draagt, is de productbrochure: geen doordeweeks collectieoverzicht maar een brochure met de ambitie om te inspireren. Slim inspelend op de trends in interieur en vloerbekleding. Met een iets gedurfdere aanpak in woord en beeld. En dat valt op!

Magazine Balterio