Design that speaks for itself

Product Launch

 

Spraakmakende lancering van een designproduct.

Daikin is gespecialiseerd in klimaatoplossingen en bekend als toonaangevend merk van airconditioningsystemen en warmtepompen. Met de nieuwe Daikin Emura wil Daikin zijn prominente plek aan de top van het designsegment bestendigen.

Wat we onthouden hebben van de briefing: maak het spraakmakend. Zo gezegd, zo gedaan!

Design that speaks for itself

There are three responses to a piece of design: yes, no and wow. Wow is the one to aim for.

Wijze woorden van Milton Glaser. Volgens ons gelden ze evenveel voor het designproduct zelf als voor de branding ervan. Het design van Daikin Emura is al wow. Wij dus ook voor een wow-gevoel in de communicatie.

What? Wow? How? We gaven Daikin Emura een stem! Door het product te personifiëren lieten we Daikin Emura voor zich spreken.

Design that speaks for itself
case-daikin-483x620_0004_daikin-emura-3-teaser-teaser-white_hr
Design that speaks for itself

By starting a conversation, we grab the attention, inspire emotion and initiate interaction.

Daikin Emura spreekt je aan. Letterlijk. En figuurlijk – het uiteindelijke doel is dat Daikin Emura ook mensen bekoort uiteraard.

Het product personifiëren is de ideale manier om emotie toe te voegen aan de story van Daikin Emura. En emotie blijft hangen. Het idee ‘Design that speaks for itself’ werd doorgetrokken in woord en beeld, zowel offline als online. Hier en daar met extra wows.

Design that speaks for itself

Daikin Emura over de tongen laten gaan, dat hoef je ons geen twee keer te zeggen.

We zorgden voor een consistent conceptidee, strakke storyline en toolbox vol communicatiemiddelen die elk Europees land kan gebruiken om de nieuwe Daikin Emura lokaal in de markt te zetten en te profileren als absolute topper binnen het designsegment.

Een online event voor professionals – met Daikin Emura als host! – moest het designproduct officieel en met de nodige luister lanceren.

dai_mockup-uitvouwbrochure-2
dai_mockup-uitvouwbrochure
daikin-ad-white
case-daikin-483x620_0007_roll-up

Daikin Emura werd bekroond met wows en awards.

De reacties waren unaniem lovend, zowel over het product zelf, als over de campagne die ermee gepaard gaat. Bovendien was Daikin evenveel gecharmeerd door onze aanpak als door het resultaat – wij dus ook blij.

Daikin Emura werd niet alleen bekroond met wows. Ondertussen staan er een Red Dot Award en iF Design Award in de prijzenkast. No surprise, as its design speaks for itself, right?

Je product op spraakmakende wijze lanceren?

Kunnen we!

Design that speaks for itself
daikin-lifestyle
daikin-lifestyle-2
daikin-interieur
Design that speaks for itself