The serious traveller
B-2-C campagne Online Banners Webdesign Video
Elk voorjaar lanceert Samsonite een campagne om een collectie extra in de spotlights te zetten. Dit jaar waren Cosmolite en Lite-Box aan de beurt. Beide koffers hebben de Curv-technologie: ze zijn ontzettend licht en toch heel sterk. Klinkt mooi. En dat is het ook: de koffers zijn serieus stijlvol.
De campagne van Samsonite toont ‘serious travellers’, mensen die voor hun professionele carrière de wereld rondreizen en een ultralichte maar stevige koffer weten te appreciëren. Ze werden gefotografeerd door Rankin, de Britse portretkunstenaar die ook al wereldberoemde sterren als Kate Moss, David Bowie en de Rolling Stones voor zijn lens had staan.
Maar voor Samsonite schoot Rankin dus beelden van reizende sterren… Mooie beelden, maar wat doe je ermee? Daarom werd Liquid Society gevraagd om alle digitale tools grafisch uit te werken.

We ontwierpen de online campagnepagina en restyleden de webpagina voor de innovatieve Curv-technologie: responsive en mobile friendly, met oog voor detail en gefocust op user experience. We maakten banners om te adverteren. Uiteraard met een passende call to action om maximaal traffic te genereren. Daarnaast zie je onze signage-video’s op digitale schermen in alle grote Europese luchthavens. Heb jij er al eentje gespot?
The Serious Traveller van Samsonite is een serieus mooie campagne geworden. Serieus goed gewerkt van Liquid Society dus.


